søndag, desember 20, 2009

19 desember

Det er nittende desember idag. Idag er det nittende desember. Alle store og små opp og stå, ut og gå. Det er nittende desember idag.

Stian tog ungene imorres, så eg fekk sova litt lenger. Herlig :) Å når eg sto opp, å kikkte ud vinduet; det snøøøør. Åååå så koselig :) Dette va kjekt.
Å når AE va ferige me kvilen sin, jekk me ud å akte på akebrettet så hu fekk av tante Trine t jul ifjor. Å d syns hu va kjekt! Men hu likte ikje når d blåste. Då beli hu sinte. Å når me sa at hu måtte holda hendene foran øynene når det blåste, fekk me bare t svar; jammen då ser eg ikje.
Me lagte snømann i hagen, å eg begynte på ei snølykt på terassebordet, men blei ikje ferige. Åsså måtte me hiva litt snøball på pappa. D va kjekt :)


Ittepå jekk me inn å drakk litt kakao, å spiste spagetthi. Å eg satte påpinnakjøttet så meg å Stian sko ha på kvelden.
La ungene.
Ikveld fekk AE bleia på seg. Hu har tisst så masse at hu e røe på stumpen sin, så då kjøre me bleia framøve. Stian kjøpte ovn t å ha på rommet nas idag, så nå va der ikje så kaldt lenger.
Eg hoppte i dusjen. Å så kluppte eg resten av håret (eg tog jo pannelyggen for ei stund siden). Who needs hairdressers?? Eg kan jo jørr d sjøl. Syns ikje d såg så aller værts ud. Til å me Stian sa d va fint.







Så va d tid for å rydda spisebordet i stuå (har vært lagringsplass for "ting"), å dekka d fint me duk å lys, å goe mat, å vin :) BJ ser ka vin d e ;)








D snør fremdeles. Masse!! Eg e sikker på at eg hvis eg går ud på terassen nå, så når snøen meg opp t knenå. Eg syns dette e kjempekoselig, eg :) Men d e jo bra at d e helg. Tror ikje d hadde vært så greit å gått påjobb når d va så mye snø.
Stian skulle egentlig t Tananger for å henta Hege å någen venninner. Men han kom ikje ud av gårdsrommet.. :s

Eg koste meg me Left Behind 2 mens eg hang opp ein klesvask t tørk, å bretta 4 ferdig tørka maskiner. Eg syns den va kjempespennende!! :)

3 Comments:

Anonymous Tante Trine said...

Så koselig å leka i snøen:)
Eg åg syns lørdag va heilt fantastiske, elske snøen! Åsså kom d så mye, eg hadde bare lyst å ver ude:)) Maste masse på Renè, "kan me ikje? bare litt? vær så snill.." hehe, men han hadde vært på jobb å va trøtte, så eg måtte helle bare se ud vindue :p
Men eg hadde jo snøballkrig me Hege å Keth tidligere:)

Eg fekk sjikkelig julastemning, nå håpe eg bare at snøen ligge t jul, kankje øve nyttår åg? :D

Men for ett stress me Hege på lørdagskvelden! Alt va jo snøa inne :p

Hørtes ud som du hadde ein koselige kveld uansett, me pinnakjøtt å vin, å film :) D e godt :)

21 desember, 2009 06:59  
Blogger BøllaBJ said...

Penfolds Rawsons Retreat?

22 desember, 2009 01:06  
Blogger Unknown said...

Ååå, daka Trine måtte sitta å se ud vinduet.. fekk et trist bilde inni håve mitt nå :( hehe..
Jada, lørdagskvelden va kos, den :)

BJ! D va nesten, men d va Koononga Hill ;)

22 desember, 2009 21:50  

Legg inn en kommentar

<< Home