onsdag, desember 16, 2009

16 desember

Det er sekstende desember idag. Idag er det sekstende desember. Alle store og små opp og stå, ut og gå. Det er sekstedne desember idag.

Idag hadde me ein greie morning. Johannes hadde bæsja som vanlig, å Anna Elisabeth va blie :) Å når hu tog opp rullegardinå idag å kikkte ud, så såg hu jo SNØØØ!!! "kor e nissen henne då?" hehe, -di hørre jo isamen :) Men eg forklarte na at når der ikje va mer sjokolade igjen i kalenderen, då sko nissen komma ;p D va greit. Men hu ville veldig gjerna ud å trø på snøen, åsså spisan selvfølgelig. Så itte frokost tog eg meg ein kamp å fekk di ud. Eg fatte ikje koffor hu ska ver så vanskelige når d e någe hu har lyst t å jørr?? Men men, me kom oss nå ud teslutt. Johannes sovna i vognå me ein gang, å Anna Elisabeth jekk på terassen å satte igang me å spisa snø. Itte ei stund jekk me ner på den nærmeste lekeplassen. Den e kjekke. Akkurat passe liten :) Å rutsjebanen va jo ekstra glatte siden der va snø på an, så hu føyg avgårde, hehe. Men d va litt frustrerende at sandnen va harde når hu sko grava i an..
Me besøkte to andre lekeplasser åg. D va veldig kjekt, men selv om eg hadde kledd oss godt, så va me kalde. Iallefall på føttene å hendene, så mamma ville jem når d nærma seg lunch. Men då va der ein puse så besøkte oss på den siste lekeplassen, så prinsesså sko jo ikje jem! Hu sko kosa me pusen, hu!
Itte litt masing kom hu teslutt, så då jekk me jem å spiste lunch. Stian kom hjem litt tidligere fra jobb, sånn at eg kunne gå t legen uden å ha me meg ungene. Veldig greit. (Ingenting farligt altså ;p). Ittepå reiste eg ner t Bryggen å kjøpte meg to mini-julestjerner å ein fine kvide Azalia. Lagte ein dekorasjon hjemma av julestjernene. Kjekt å pynta t jul :)


Me d sama eg tar bilder så kan eg jo visa di fine julesokkene så mamma min har lagt t oss :) Ein t kver! Hu e kjempeflinke!!



Ikveld ville ikje trulemor ha på seg bleia for nattå, så då prøve me me trusa, så får me se koss d går.. Hu fekk ei potta på siå av sengå, åsså papir så hu kan tørka seg me. Blir spennende å se ka så skjer :)

2 Comments:

Anonymous Tante Trine said...

Hehe, hu e bare verdens herligaste!! Syns d e så kjekt å lesa om dagene dokkas :))

Kan tenka meg hu ble glae når hu såg snø :) Håpe d komme ennå mar snø, så d kan ver kvitt når nissen komme :) Nå e d ikje mange sjokolader ijen i kalenderen, jippi :))

Koss jekk d på nattå? Jekk d greit? *xxx*

Stooore klem t dokke <3

17 desember, 2009 07:12  
Blogger Brit Og Stian said...

Hehe, så kjekt at du lige å lesa om dagene våras :)
Ja, d hadde vært kjekt me ein kvide jul iår :) Åsså kan me laga snømann på terassen. Åsså snølykt :)
Nattå kan eg blogga om ;)

17 desember, 2009 22:08  

Legg inn en kommentar

<< Home