søndag, desember 20, 2009

18 desember

Det er attende desember idag. Idag er det attende desember. Alle store og små opp og stå, ut og gå. Det er attende desember idag.

Inått va der kaaaaldt, brrr... Eg våkna av Anna Elisabeth i hall 3 tiå, hu prøvde å tissa på pottå, men hu va så kalde at hu klarte ikje sitta på an.Å hu hadde jo tisst i sengå å på nattasen åg. Så eg heiv någen håndkler i sengå så hu kunne ligga på. Åsså skifta me kler.
Så når mårningen kom, va d bare Johannes så våkna. Eg lot AE sova t 9, då vekkte eg na. Me måtte ner i butikken for å handla melk. Eg sko ha barselgruppå på besøk, åsså haddeeg planer om å laga grød (for fusste gang i mitt liv), men hadde ikje nok melk. Johannes sko sova, så då tenkte eg d va best å gå ner istedenfor å kjøra. D e liga stress me begge deler, så d va ett fett. Me vekkte AE kl.9, å fekk endelig komt oss ud dørene kl.11. Eg har sagt d før, men eg rive meg i håret å seie d ijen; Eg blir gaaaaal av den dridlingå hennas. D nytte ikje å kle på na me makt heller, for då klikke d for na, å då tar d ENNÅ lenger ti (tro d eller ei). Så, me kom oss ud på veien kl. 11, å gjengen sko ver her kl. 12. Så eg sendte mld å spørte om d va greit at me utsatte d me ein halve time. Å d va greit;) Der va jo steinkaldt ude, 12 minus grader, så eg kledde jo ungene som någen polfarere, stakkar. Men di holdt iallefall varmen ;) Eg hadde bare ull under klenå mine, å masse jakker, hua å skjerf. D va nå eg sko hatt jærbunaden (eller alkis-dressen så Stian kalle d) eg har så lyst på.

Grøden fekk eg heldigvis masse hjelp me. Alle jentene va me å lagte an, så d jekk heldigvis fint. Å an va goe åg ;)

Seinere pynta meg å AE julatreet litt. Hu jekk fort leie. Dva litt vanskelig, så teslutt begynte hu å hiva på kuler, å hoppa på di. Så då pakkte me isamen.
Eg blei me Trine ud på Madla senteret ein tur. D va kjekt :) Hu handla masse kler, å eg handla hårfarge, mascara, å ei rist t pinnekjøttet. Eg har tenkt meg om, å komt fram t at me bare får pinnekjøtt EIN gang denne julen, å d e på Tananger 1 juledag. Då e eg nødt t å laga d sjølnågen ganger åg. Me ska jo spisa oss leie på d om julen!!
Når eg kom hjem hadde Stian lagt ungene. Så då reiste eg ud å leverte julakort. Brrr.. d va kaldt å gå inn å ud av bilen i denne kulden. Å eg må sei eg syns at folk kan merka postkassene sine bedre!! Eg leida å leida, å någen plasser ga eg rett å slett opp! Eg e glae eg ikje jobbe i posten! Stakkars di..
Når eg kom hjem, pynta eg reste av julatreet å jekk å la meg..
D blei litt rodete, men men.. pytt pytt..
(It's not only only, but but..)

2 Comments:

Anonymous Tante Trine said...

åå, så fint julatre:)

D va kjempekjekt å ta ein bitteliten shopping dag me deg på Madla senteret :)
Men me blei litt seine ja, Stian hadde lagt begge to aleina hehe :p
Så du kjørte rundt me julakort ittepå, ikje værst:) Syns d va kjekt å få et for meg sjøl eg :))
D va godt du jor d på fredag, før snøen!! :p

Har dokk spist dokk leie på pinnakjøtt nå? Dokk hadde d på lørdag istedenfor? :)

Flinke AE, prøve så godt hu kan å tissa på pottå :) *Stolte*

21 desember, 2009 06:53  
Blogger Unknown said...

Ja, d va jammen godt eg kjørte på fredag!! Offamen, hvis ikje hadde d nok blitt ein hau me julakort i postkassene på nyåret, hihi :)
Leie på pinnekjøtt, nei! Ikje bare itte ein gang. Me har kjøpt to pakker t ;)

22 desember, 2009 21:47  

Legg inn en kommentar

<< Home