torsdag, desember 17, 2009

17 desember

Det er syttende desember idag.Idag er det syttende desember. Alle store og små opp og stå, ut og gå. Det er syttende desember idag.

Idag sko me t Kvadrat å kjøra gule bil. Tullemor elske å kjøra gule bil, så eg tenkte at d sko bli lett åfå na me meg i morges, men neida. Sama greiå.. Eg gidde snart ikje å reisa ud på någen utflykter. D tappe for mye energi av meg.. offameg..
Når me endelig fekk komt oss t Kvadrat, så hadde me d kjekt :) Eg jekk å trilla gule bil me AE framfor meg, å J i vognå bag meg. Så kom bestemor ittekvert å øvetog den eina vognå. D jekk faktisk greit, einaste at d va litt stress i heisen å i di flade rulletrappene..
Eg fekk gjort litt, men mangle fremdeles julagave t bror t Stian å kånå. Eghar spørt di to ganger ka di ønske seg, men får "ingenting spesielt" tebage.. Så eg aaane ikje ka eg ska kjøba t di :s Så idag gaeg opp, å ga oppgaven t Stian, så får han heller finna någe. D e så sjelden eg får komt meg ud, å han e jo på jobb kver dag, så då kan han ta d på veien hjem ein dag.

Itte me hadde vært på Kvadrat, reiste me t Li for å henta et julatre. Stian sagte d sjøl. 100kr. Et lide å bredt, et. Men d jørr ingenting. Me har d mest for kosen nå, ikje for at d ska ver "perfekt" ;) Ska bli kjekt å pynta d imårå. AE ska få verme :)

Må fortella om nåttå t AE uden bleia. Når eg la na igårkveld, å lukkte dørå, hørte eg litt rasling på rommet, så eg åpna dørå å spørte ka hu holdt på me. Då satt hu splitter naken på pottå, å eg fekk streng beskje om å gå ud! Hørte at hu tørkte segsjøl, å begynte å styra me klenå. Då jekk eg inn me reine potta å nytt papir, å hjalp na på me klenå ijen. Hu blei litt frustrerte når hu såg den nyea pottå. "Eg har ikje mer tiss ijen.." hehe :) Å når me sko legga oss i hall 11 tiå, jekk eg inn t na for å sjekka. Då hadde hu tisst på pottå igjen. Så eg bytta igjen.
Når eg jekk inn t na i morres, så kan eg ikje rektigt huska om hu hadde tisst i pottå eller ikje.. Men hu tisste iallefall i sengå.. Tror hu jore d me ein gang hu våkna, for d va varmt når eg kjente. Å d va ein goooe dam, så hu har nok holdt seg.
Å ikveld ville hu heller ikje ha bleia, så me prøve igjen..

1 Comments:

Anonymous Tante Trine said...

Stooora flinka jentå :) Hu lære fort å vil ver store å flinke, klare sjøl hehe :)
Blir spennande å se koss d har gått inatt då :)

Men d hørtes gaanske stress ud å gå me to vogner!! Tror eg hadde klikka, di går jo ikje alltid den veien du vil, haha :p

Dåkk får d nokk koz me pynting av julatreet:) Kan tro d henge maange kuler på di nederste greinene, hehe :)

Men då får du ikje tid t å værme meg t Madla? :(

18 desember, 2009 10:06  

Legg inn en kommentar

<< Home