søndag, mars 28, 2010

Trultemor har blitt 3 år!!

Gratulere me dagen, prinsesså mi ::))
Ååå, tenk at 3 år har gått. Hu har blitt så store..
Tenke jo litt tebage ijen, -på ventetiå, fødselen å årå så har gått.

Ventetiå jekk jo egentlig ganske fort, me tanke på at eg jobba så mye. Va veldig heldige me at eg ikje va kvalmen. Magen begynte såvidt å komma på den tiå d blei offisielt, å fortsatte sakte men sikkert å voksa. Bevegleser kjennte eg i uke 16, Stian kjente d i uke 17. Å eg koooste meg me magen, å den lilla jentå inni der.
Tiå nærma seg fødselen, å eg va veldig aktive. Jekk mye turer, å va på ein veldig lange tur dagen før termin. Å midt på nattå jekk vannet, å fødselen va igang, uden någen forvarsel..
Eg hadde ein veldig fine fødsel, men hadde eg lest mer bøker, så kunne eg nok fått ei bedre barseltid, å itteti. Der e mye eg angre på, å så fremdeles irritere meg når eg tenke tebage, men der e ikje någe eg kan jørr me d.. (men eg sko jerna gått tebage i tid å endra mye..)


Hu vokste fort, å hadde d travelt me å bli store jenta. Hu tog sine fusste skritt når hu va 10,5 mnd, å jekk skikkelig når hu va 11 mnd.
Me koste oss me strand- å båtturer sommeren hu va ett år.
Me flytta når hu va 2o mnd, å hu tog d heilt fint. Så lenge mamma å pappa va der, å alle di kjente tingå rundt, så va d heilt greit. Hu e så flinke t å tilpassa seg. D har hu allti vært.
Hu blei storesøster når hu va 22,5 mnd, å reagerte veldi positivt. D va kjekt for oss å se! Ingen tegn t sjalusi. Hu va bare goe me an :)
Når hu blei 2 år va d nesten som å skrua på ein knapp, å hu begynte å snakka. -I ett!
Å bo på "landet" likte hu godt. Ude i hagen me pappa, gravte litt, kikkte på kyllinger å sauer å lam. Jekk turer ner t sentrum, å besta.
Me flytta ijen akkurat 1 år itte sist gang. Å denne gangen åg jekk d fint, men hu forsto litt mer denne gangen, å spørte kati me sko hjem ijen. For nå bodde me i d nya huset.. Hehe hu e så søde :)

Å nå e hu tri år. Hu bable som ein foss. Akkurat sånn så hu jentå me di lyse krøllene i Sopps reklamen :) Einaste gangen hu e rolige e når hu sove, hehe. D e slitsomt t tider, men d e jo så herligt åg. Lære å gjentar nye ord kver dag. Å nå komme resultatet av at hu har sitt eindel på tv: Nå går d i JEG, MEG, IKKE, STILLE.. osv..
Hu tegne fjes, d har hu gjort i ca 1/2 år. Hu elske å mala. Å pappa tar na me på fanget sitt på dataen, åsså går di inn på nettsiå t ein barne-kanal å spele spel. Hu styre muså sjøl.
Hu kler på segsjøl, både vanlige klær, å ytterklær.
Hu elske å ver i den åpne barnehagen i kjerkå. Hu e ei positive, smilende jenta me masse energi. D e ikje for ingenting at eg kalle na for turbotrollet mitt. Men hu har temperament åg! D ska eg hilsa deg å sei!! Men me trenge ikje så snakka så høgt om d.. hehe ;p

Bursdag nr 3 va den kjekkeste fram t nå. Hu stoooorkoste seg på bursdagen sin. Gleda seg t dagen kom, å jekk å venta på at gjestene sko komma, så hu kunne få spisa kaga, åsså åpna pakker. Å eg fekk spørsmål om eg kunne sei d mer.. sei mer kadå? Gratulere me dagen :) Hehe, åsså synga sanger om gratulere me dagen.
Barneselskapet va ikje liga stort så familieselskapet, men di koste seg forde. Åsså blei d ganske roligt ;)

Eg glede meg øve at snøen e vekke å at våren har begynt. Så me ENDELIG kan ver ude å lega på legeplassene me har rundt oss ::))

3 Comments:

Anonymous Tante Trine said...

så kjekt å få ein liden oppsummering! Tiå går alt for fort! huske når du sa du va gravide, å kos spente me alle va! Gleda meg sånt t å hilsa på hu, fusste tantungen min <3
Hu e den herligaste prinsesså så fins! Kjempe stolt av hu! Hu e så flinke t alt, å ivrige itte å lære. D blir spennande å fylla me hu med årå:)

Åsså va d så kjekt at hu va så goe me Johannes når han kom t verden, hu e bare goe i seg hu! Hjerteknuseren!! <3

Hu har mange fine kommentarer, å alt hu komme på å sei, hehe :))



Stoore klemmer fra tante Trine! :)

31 mars, 2010 11:05  
Blogger Lilli said...

Kjempe stas å fylla me dokke brit! store jentå dokkas har blitt! det e kjekt! nydelige e hu...
kult å se kos forskjellige mage du hadde med nummer ein og nummer to.. nesten så du kan se at den eine e gutt og den andre e jenta syns eg...

ellers.. alt bra?

26 april, 2010 14:49  
Blogger Brit Og Stian said...

Hei Lilli :)
Hehe, syns du d? Eg syns eg hadde ganske lige mager begge gangene.Men Johannes låg jerna litt langt nere?
Jo, takk, dgår fint. Dåkke då? Tenkte eg sko blogga litt ijen nå. Får c ka eg får t nå idag :)

30 april, 2010 16:27  

Legg inn en kommentar

<< Home