torsdag, juli 30, 2009

Jenter bjunne tiligt..

At d går an å bruga sååå lange ti på kveldsstellet!! Eg vett eg brukte lange ti eg åg, ein lere jo sine triks. Men å begynna så tilikt som 2 år??
Hu drar ud tiå me å kikka på neglelakkene t mamma så ligge i ei toalettveska. Ein å ein. Ska se på. Fortella fargen. Å så ska hu legga di oppi ijen. Så ska hu se på deodoranten t mamma. Åsså pappa sin. Skru av korken. Skru på korken. Så ska me finna alle tri tannkremene (nytte ikje å ha et lager, då forsvinne d pålikt..). Skru av korken på ein å ein.. lukta.. klemma hardt, någen ganger FOR hardt.. Pappa hjeppa ta på tannkrem på tankosten, alle tri. Springa litt opp å ner på krakken. Snakka litt t lillebror så ligge på gulve å blir stellt.. Tissa litt på pottå.. Opp på krakken ijen. Vaska hendene...
Å sånn holde hu d gående fram t eg eller pappaen e ferige me å vaska fjese å stumpen, pussa tenner, å ta på bleia å nattas.
Så bere d inn på romme, itte litt masing å overbevisning.. Der ska hu stå på stolen å se ud vinduet. Testa at kroken så holde gardinene t siå, fremdeles henge fast i veggen. Ligga litt på gulvet me kosen som dyna.. Å så kan hu godt legga seg i sengå. Hoppe litt i sengå. Å me litt overtaling kan hu legga seg ner å e klar for kveldens sang (-er). Fusste Aje Aje (Alle Alle), å så Min Båt Er Så Liten, å så Hjulene På Bussen (me alle verså..), Vi Har Ei Tulle, å t slutt Kjære Gud.
Gaahhh!! Hu e jo så deilige åg (L)

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe..vet koss d e men du må sei nei brit!;)hu lure dokk jo trill rundt!;)
eg seie ada sofie kan synga sjøl vis hu vil ha mer enn 2 sanger!;p då lese me i lilegg 3 bøke!;)

therese;)

03 august, 2009 12:51  
Blogger Brit Og Stian said...

hehe, I know.. men Stian har ikje "nei" i ordforrådet sitt :S (kjekt for meg, men ikje kjekt når d går udøve meg ;P)
å i lige måde! 3 bøker!?!?! haha! eg åg har lyst å begynna me d, men eg tror ikje hu har ro i rauå t d. planen e å begynna me d når me får komt oss inn i hus :)

03 august, 2009 16:34  
Anonymous Tante Trine said...

hehe, hu e jo bare herlige :) ska veda alt, sjekka alt å se alt :) du må nesten bjunna å legga hu kl 5 om dagen,så e hu i seng t 7? hihi, tenk når johannes åg bjunne, kan bli løye :))

04 august, 2009 18:07  
Anonymous Anonym said...

hehe..stig har ikje nei å ordforådet sitt når d gjelde ada men d har an når d gjelde meg!;/
d e ikje lange bøker me lese å både hu å me kan di utenatt så di tar 5 min max å lesa;)
den eina pleie hu av å te å ha me i sengå å lesa sjøl, men d tar toppen 10 min så sove hu!;)
herlige små;)
Therese;)

04 august, 2009 20:09  
Blogger Lilli said...

hehehe.. løye! hehe...

16 august, 2009 19:40  
Anonymous Tante Trine said...

eg e inne å ser kver dag, men aldri någe nytt..snufs..:( Savne oppdatering av sjønnasane :)

20 august, 2009 13:47  
Blogger Unknown said...

jada jada.. har nesten ikje vært på pc-en på 2 uker nå. Der e någe så skjer kver dag.. E litt leie av å ha d så travelt :(
Må få satt meg ner å roa meg litt, så ska eg blogga litt ;)
Forslag t tema??

21 august, 2009 13:54  
Anonymous Tante Trine said...

offdå..ikje bra ..
Tenkte om eg sko ha Anna Elisabeth ein dag, bare finna ud ka me ska jør fust :)

Hm..tema ja..eg ska se om eg klare tenka ud någe :))

24 august, 2009 11:27  
Blogger BøllaBJ said...

Eg har sett på SOS barnevakten og der seie de, legg ungen, gå ut av rommet, til man lære seg å sovna av seg sjøl

31 august, 2009 19:25  
Blogger Brit Og Stian said...

Hehe, ja, du kan joprøva ;)

31 august, 2009 20:02  

Legg inn en kommentar

<< Home