fredag, mai 01, 2009

Dagene går i..

lide søvn å endel frustrasjon for tiå..

Trultemor går nå på sovemedisin ijen, å så har me kutta ud kvilen på dagen, for å se om d hjelpe på nattesøvnen (som ijen kan virka inn på dagsformen, humøret å trassen hennas). Merka ikje någe bedring den fussta halva ugå, men nå ser d ud t å gå bedre. Di siste 2 dagene iallefall..

Å minstemann suns fremdeles at d e kjekt å spisa aenkver time (om nattå), å bruga goe ti på å raba. Men faktisk i de siste dagene så har d åg blitt bedre. Inått va d kver tredje time på alle måltidene!!

Eg går rundt i søvne å føle meg så ein zombie så ser ud så ein 50 åring. Huse forfalle, å d e ikje mye middag så står på bordet..
Men disse to dagene gir meg lys i tunellen :) Eg leve i håpet! Å eg seie bare ein ting: Disse to-tri siste dagene her: FAVOR OF GOD!!! Eg hadde forfallt å gått t grunne for leeenge siden hadde d ikje vært for Han! Prise Gud!

*Me va på 3 måneders kontroll igår, meg å prinsen :) Å nå va an blitt 6530gr å 63cm lange :) Han har lagt på seg 1kg siden 6 ukers kontrollen :) Store goe gutten min <3 Har bjunnt å pakka vekk litt kler i str 62, å funne fram 68. E nok ikje så lenge t eg må gå øve, nei..
*Idag e d 1 mai, så me ska ta d me ro idag. Kanskje reisa ud t Sandnes for å se på bilene på Maxi. Pappa ska jerna stilla sin ud der.
*Å så må enten me, eller bare Stian, reisa t Kvadrat eller M44 imårå for å handla brus i kasse (-40% på Obs! denne ugå) t dåpen.
*På søndag fulle mor t Stian åre, så då e d ud t Tananger.
*Mandag ska eg t legen me prinsesså.. Hu slide me harde mage. Har gjort d lenge. Eg lure litt på om d kan ver melkeintolleranse sånn så meg.. Me får se. Hb me finne udav d iallefall, går ikje an å ha d sånn, stakkar lille :(
*Å så på tirsdag eller onsdag må me t Kvadrat, Ikea å Jysk får å handla inn duker å pynt t dåpen.
*Lørdag må eg baga kaga, å så ner t kirken kl 5 for å pynta t dåpen (ska leia et lokale/rom der).
*Søndag e d DÅP!!
*Mandag e d barselgruppa hos Stine.

Å SÅ kan eg punktera!! :s .....

Slenge inn litt bilder, eg (ijen)
(Siden d ikje e någen som har lust å komma å hilsa på kjekkasen min, så får eg vel legga ud bilder sånn at di så vil får se koss an ser ud iallefall..)

Me har bestillt ei uga t Mallorca i juni, isamen me min familie (idenom Trine :( ). Men me alt styre me dender influenså så har eg ikje så lyst lenger..
Men me får se ka me jørr..
Å når me ska reisa utenlands, må me jo ha pass! Å siden trultemor sitt går ud på dato om 7 dager, så må hu ha nytt. Å minsten må få sitt fussta :)

Å her e passbildene me har tatt av di, haha :)

8 Comments:

Anonymous Janette said...

helledussen så skjønne de e!!
a.e så ut som ei nydelig porselensdukke på det passbildet :)
når ungene var mindre, og en ikke sov om natta og en ikke sovnet før rundt ti om kvelden - så for å holde motet oppe, sa jeg hele tiden til meg selv: jeg kommer ikke til å ha det sånn her for alltid!! det hjalp om jeg gjentok det ofte nok ;) og plutselig kommer sånne gode dager der man får litt håp og krefter.
lykke til med dåpen!!!!
klem

03 mai, 2009 20:25  
Blogger Brit Og Stian said...

Hei Janette!!
Tusen takk for det. E heilt enige :) Ja, AE e heilt nydelige <3 J ser litt rare ud på passbilde, hehe :)
Ja, eg får vel bare begynna å sei sånt t megsjøl eg og! Dagene ser stadig lysere ut, så eg hb eg klarer å holda ud! Kor lenge holdt dine på å tulla sånn? Hørtes heilt fælt ud :s

*KlemKlem*

04 mai, 2009 20:24  
Anonymous Anonym said...

ser du har ein del stress foran deg disse dagene, ska bli godt når dåpen e øve :)
Hørte AE sa "tante Hege" hehe, hu har blitt så flinke, seie någe nytt heile veien :) Åsså minsten så bare vokse å vokse å smile, di e så heeerlige! Tante Trine sine gullklomper :))
Men e d ingen så vil komma å se sjønnasane?? *skoffa!*

05 mai, 2009 08:00  
Anonymous Janette said...

vel, filip sover stort sett hele natta nå. men frem til i sommer (2 år) var han våken og styrte 1-2 timer hver eneste natt. problemet med elise har vært at ho har vært så trass og hissig om kveldene, så det ble bare krangling.. men det har vi klart å snu gjennom et belønningssystem for god oppførsel. så nå går det mye mye bedre. ho sovner ganske seint, men ho er på rommet og er stille - sånn ca.. :) og best av alt: vi slipper og være så strenge og sinte hver eneste kveld. elise sov hele natta fra ho var 9 uker og var kjempelett å legge og sånt helt til ho ble 2,5. vi trodde vi hadde lagt et godt grunnlag for sovevanene hennes, og at det alltid ville være sånn, men - nei..
hadde jeg bodd nærmere hadde jeg komt på besøk til dere!! :)
klem

06 mai, 2009 20:35  
Blogger Unknown said...

Trine:
Ja, d ska bli godt å få d øvestått. Må bare verme å hjelpa å pynta på lørdag hvis du vil ;)
Nei.. ALLE sko jo komma å se AE når hu blei født. Helste me ein gang me kom hjem fra sykehuset. Va jo derfor me satte "reglene" denne gangen. Men nå e der faktisk ikje ein einaste ein så har komt for å hilsa på.. Ei va innom, men bare i dørå. Ville ikje se an ein gang..
Merkelig..

Janette:
Off, stakkar dåkke! :( Hørtes heilt forferdelig ud! Ikje någe godt å gå på underskudd på søvn å i tillegg krangla me di herlige små ungene våras :(
Kor gammle e di blitt nå?
Ja, d hadde vært kjempekoselig me besøg av deg :) Savne dåkke her på H.såk!!
Trives dåkke der dåkk bor nå? Blitt ferige me å pussa opp huset?
-Eg kan heller skriva t deg på fb, d blei så personligt her nå, hehe :)
Klem :)

07 mai, 2009 17:16  
Anonymous Anonym said...

d va jo trist...E jo kjekt når folk vil hilsa på. så kan du jo skrøyda litt åg, hehe :) Men me vil alltid hilsa på di vettdu, sjønnaste ungene i heeeile verden!! :))
Men barnadåpen jekk jo kjempefint syns eg, va veeldig kjekt! :) Å Johannes va jo såå snille :))

Glede meg t Torsdag når me ska ha jentekveld!! :)

Klem fra Tante Trine :)

12 mai, 2009 07:31  
Blogger BøllaBJ said...

Johannes minne meg om http://www.sondreolsen.no/ (krf-politiker, veldig bra hjemmeside)på passbilde.
Ka reiseselskap ska dokke reisa te Mallorca me? Ka hotell?

11 juni, 2009 09:56  
Blogger Brit Og Stian said...

Hehe, ja du seie jerna någe der. Bare at hanher politikeren har litt mer hår, hehe :)
Me avbestillte sydenturen.. E redd for at ungene ska bli syge.. Mamma å di reise uden oss imårå, snufs :(

11 juni, 2009 10:41  

Legg inn en kommentar

<< Home