lørdag, mars 14, 2009

Ein "liden" oppdatering

Ja nå har lillebror blitt ein måned å vel så det. Men d va jo ein juksemåned, då, siden der e mindre dager i februar ;p Så me seie heller at han e 5 uker å 3 dager :)

Me har hatt d litt travelt, selv om han e kjempesnille. Han har siden begynnelsen likt best å sova på dagen, å ver våken på nattå. Åsså spisa kver andre time uansett tid på døgnet. Åsså har han ikje vært flinke t å raba ittepå, så eg har såde vågen i ca 1 time ved kvert måltid for å raba an ittepå. Så d har ikje vært mye søvn på meg. I tillegg t dette så har han vært tette i nasen, å våkna fleire ganger på nettene i full panikk for at han ikje fekk t å pusta.
Me va inne på sykehuset når han va 3 uker for å sjekka hørselen (testen slo ikje ud når han va nyfødt). Så me d sama va me oppe på fødeloftet å snakkte me ein barnepleier. Hu sa at di sko ikje ver tette når di va så små, siden eg amma å han fekk mitt imunforsvar. Men siden han va 3, å ikje 2 uker, så va an forstore t at di kunne sende han videre t sine leger på sykehuset. Men når me tog hørseltesten ittepå, så va me jo på Øre-Nese-Hals avd, så eg fekk komma inn t ein lege. Men han sa bare at d va vanlig å at eg bare måtte regna me våkenetter. "Å me vett jo ikje koffor babyer grine". Han sa eg bare sko fortsetta å suga ud snott å druppa saltvann. Han gadd ikje ein gang å se på an! Hvis d blei værre så måtte eg gå t fastlegen å få ein henvisning tebage t Ø-N-H. DUSTELEGE!!! Den nattå va heilt forferdelige å eg vurderte å reisa inn t legevakten me an. An fekk jo ikje pusta! :(
Venta t øve helgå, å bestillte time t legen, men måtte venta 4(!) dager t å komma inn t ein vikar.
Når eg endelig fekk komma t han, så sa han at d va vanlig, å så lenge d bare va i nasen han va tette, å ikje i brystet, så sko eg bare fortsetta å suga ud snott å druppa saltvann. Men han hadde sjøl ein baby så va 1 mnd eldre, å så hadde opplevd d sama, så di hadde spruta inn morsmelk, å itte 3 dager hadde d jitt seg. Så då jekk eg jem å prøvde d eg åg (siden eg ikje kom någen vei me legene), å allerede itte ein dag såg eg bedring!! Så nå e an nesten friske :)
Men nettene har vært litt opp å ner.. Gir han sukkervann før kvert måltid på nattå. Innbille meg at han ska raba lettere då.. Å han har faktisk blitt flinkere. Men der e fremdeles forbedringspotensiale ;p

Storesøster har gått på sovemedisin nå i 2,5 uga. Hu pleie å våkna på nettene å ha ein våkenperiode på ca 3 timer. Så nå prøve me å vende na av me d. Best me sammenhengende søvn! Så nå våkne hu rundt kl 7, men eg suns ikje d jørr någe, då får me mer ud av dagen :)
Å hu e så snille å forståelsesfulle me lillebroren sin :) Ska bare klappa å lega me an :)
E så forelska i ungene mine

Ja nå e an 5,5 uker, å e ennå navnløs. Men d ser ud t at me nærme oss målet nå ;) Eg lure på om folk har blitt skremt av reglene våras denne gangen?? Me har nesten ikje hatt besøg, hehe. Mamma å di har vært her litt, å eg har fått go hjelp av di. Svigermor å far har ikje vært her siden han va 3 dager gammel. Å ellers enn d har me bare hatt 3-4 små besøg siden han blei født.. Hehe, må bare ta kontakt hvis någen vil komma å se nydeliganne mine :D


Å endelig blei eg ferige me teppe eg sko strikka t an :)

Åsså må eg jo fortella at me bestemte oss idag for at han ska hetta Johannes ::))

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så fint navn dere har funnet til lille prinsen! Jeg er tante til en Johannes :)
Det er jammen ikke kjekt når de blir tette når de er så små!!! Bra at det hjalp med morsmelk og så bra at sovemedisinen virker på storesøster. Hørtes jo helt forferdelig ut med tre våkentimer midt på natta - i tillegg til han lille som våkner og bruker en time på å få opp rap etter maten..

Sov når du kan!!
Klem: Janette

15 mars, 2009 14:06  
Blogger Brit Og Stian said...

Veldig fint navn, ja :) Fornøyd me d :)
Prinsesså har jo ikje lagt någe trøbbel når hu har vært våken på nettene, då.. Hu har liksom bare vært våken. Men hu d e jo ikje bra me oppdelt søvn på nettene. Hu har holdt på sånn i 1 år, men me har bare ikje jort någe me d før nå..
Ikje så lett å sova på dagen heller. Har begge ungene aleina, så der e ikje så mye ti t overs.. :s

Kjekt å se deg her inne!! Hb alt går bra me dåkke!
Klem tebage :)

15 mars, 2009 20:27  
Blogger h said...

endeli!! :) ;) d va et godt navnevalg, han passte å ver en johannes.. ;) håbe d går bedre å bedre dag for dag me søvn, rabing å snue..:) e litt gla for at d ennå e ei stonn t d blir min tur me sånne ting..! :) du e flinke! :)

20 mars, 2009 10:25  
Blogger Brit Og Stian said...

Hehe, men d e jo sååå verdt d!! ::))

20 mars, 2009 12:17  
Anonymous Anonym said...

sjønnasen :))

D blei veeldig fint d teppe..flinke :D

Imårå e d 2'års dagen t Anna Elisabeth, å me ska på kvadrat å kosa oss, glede meg :))

Klemmer fra Tante Trine :)

24 mars, 2009 23:07  

Legg inn en kommentar

<< Home