mandag, mai 24, 2010

Festdag :)

17 mai va d festdag! Me hadde invitert familien på grillings, å gleda oss masse. Dagen før va jo ikje særlig lovende om fint festvær, men me lot oss ikje rokka ;p
Å når dagen kom, jekk d kjempefint å kle på ungene, -alt jekk smoothe (så lenge me planla i goe ti;))
Me fekk me oss toget rett nerforbi gadå våras, åsså jekk me ner t krossen der eg hadde tenkt å hiva meg på toget isamen me ungene. Tante Trine va me, å ungene satt klare i vognå. Men ventetiå blei laaaange.. Å når d endelig kom, heiv me oss inni. Stian filma oss lenger framme. Å eg syns d va kjempekjekt å gå i toget! Glede meg t ungene begynne på skole, å eg kan verme i toget ::))
Men trultemor va litt frustrerte et stykke på veien. Hu såg ikje toget lenger, hehe. Hu e så herlige :) Me e inni toge nå, lille venn :)
Åsså blei d pølsespising å isspising på barneskolen, før me bevegte oss hjemøve å gjorde klart grillen. Grillen stod ude, å matbordet blei dekkt inne, der blåste jo så fælt :s
Koteletter, pølser, marinert indrefilet av svin, kyllingfilet, bakte poteter, salat, dressinger av mange slag, gode krydder, grillspyd, bernaise saus me kridløg å peppersaus.. mmmmmm heeerligt!
Å d va så deiligt å ha d her hjemma, for då kunne me bare legga ungene når d va leggetid, å fremdeles ver me gjestene.

Me koste oss denne dagen :)
Hipp hipp hurra for Norge!!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så flotte dåkke va! =)
Skjønne ungane i bunadane!!
Og kjekt å se at dåkk bruker klærne itte Kristian! =)

Trist å lese at dåkk har hatt det tungt i det sista! =(
Håper formen kommer seg både på utsiden og innsiden!
God bedring! =)

Klem fra Anne-Maren! =)

25 mai, 2010 13:06  
Anonymous Tante Trine said...

Dette va ein kjekke dag! men angre for eg reiste t sandnes, hehe :P
blei solten av å lesa dette! :p

Eg åg syns d va kjempe kjekt å gå i toge, sleppe me stå å venta heile veien :)
Me får bare fortsetta me d syns eg :)

Kjekt å lesa masse nye post ijen :)

27 mai, 2010 06:36  
Blogger Brit Og Stian said...

Anne-Maren: Takk for d. Ja, selvfølgelig bruge me klenå fra Kristian! Di bruges heile veien. Å eg har fått masse skrøyd av den blåe fleece jakken. Den e så goe å varme :)
Du sko hatt deg ein blogg du åg, så du kunne blogga om sydenturen dåkkas, så me så sitte her i kulden kan få følga me :) Dåkke må ha goe tur ner t varmen ::))


Tante Trine: Ja, nå kan du trega. Maten va ikje så varme når du kom. Men d va kjekt at du va me! Me får jørr dette neste år åg! :) Kanskje me bhg t AE då?
Ja, eg får prøva å se om eg får blogga litt. Komme an på formen, å om eg har någe å blogga om. Du får hjelpa meg du ;p

27 mai, 2010 11:52  
Anonymous Tante Trine said...

Ja, d må me jør :) Kjekt å gå i tog :)
ja, eg forstår d, ikje alltid liga kjekt/lett å blogga. men veldig kjekt når du får d t, du e så flinke :))

28 mai, 2010 13:56  

Legg inn en kommentar

<< Home